فکر می‌کنم به‌ش

ولی شاید اصلاً فکر نکردم به‌ش

فکر می‌کنم به‌ش

ولی شاید اصلاً فکر نکردم به‌ش

هجده

هر روز، خوش‌خوشک پیاده می‌رم یه جا نزدیک خونه، یه کافه لاته (بله دوستان، این قهوه لَته نیست، کافه لاته است، یه مدل قهوۀ ایتالیایی، که در لغت یعنی قهوه با شیر. حالا اکثراً ملّت دارن به‌ش می‌گن لَته، چون ایرانی‌جماعت فکر می‌کنه همه‌چی تو آمریکا اختراع شده، پس باید مثل آمریکایی‌ها چیزها رو صدا کنه. حماقت محض.) سفارش می‌دم، می‌شینم دم مغازه، یه سیگار روشن می‌کنم و خوش‌خوشک لاته رو می‌خورم. سیگارم که تموم می‌شه، بلند می‌شم، با باریستا خدافظی می‌کنم و باز خوش‌خوشک پیاده می‌رم تا شهرکتابی، جایی، کتاب خوبی می‌خرم یا فقط چیزها رو نگاه می‌کنم و برمی‌گردم خونه. تو این پیاده‌روی‌ها، کلی ایده‌پردازی می‌کنم و وقتی می‌رسم خونه، یادداشتشون می‌کنم. یا اولویت دارن و خیلی زود به سرانجام می‌رسونمشون، یا اولویت ندارن که می‌ذارم قد بکشن و بعداً ایدۀ حتی بهتری بشن. این سرمای این چند روز ولی عیشم رو منقص کرد. میکاسا هم مریض شده و چند روز داشتم ازش مراقبت می‌کردم و درکل این چند روز این مناسک کارآیی مناسب نداشت. ولی باز هم از هیچی بهتر بود. امروز که داشتم برمی‌گشتم خونه، تو راه همه‌ش به این فکر می‌کردم که بیام این‌جا و یه چیزی دربارۀ اثرات جادویی سریال لویی برای آرامش روان مردان در آستانۀ چهل‌سالگی بنویسم، که خب نمی‌نویسم. 

نظرات 6 + ارسال نظر
نون دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 21:07

Is everything ok?

I don't know you, so I can't answer your question.

خانوم ف دوشنبه 13 فروردین 1403 ساعت 11:11 http://khanomef.blogsky.com

هر سری منو میگیرم دستم چشمم میخوره به لته و لاته یاده این پست شما می افتم .
بعد هر کی میگه لته براش میرم بالا منبر

آفرین به تو. کار خوبی می‌کنی. بذار یاد بگیرن ملت.

جین چهارشنبه 16 اسفند 1402 ساعت 21:46

پس مسئولیتش با تو

حله

جین شنبه 12 اسفند 1402 ساعت 17:03

حالا خوب شد لینکشو گذاشتی ولی تلفظ درست اسم این نوشیدنی آخرین چیزیه که میشه نگرانش باشم.ما که هر وقت اینو بخوایم با انگشت نشون میدیم یه بار نشد ما اینو بخوایم و پرسنل تلفظمون رو اصلاح نکنن، میگیم لاته، میگن لَته؟ دفعه بعد گفتم لَته ، میگه لَتِی؟ :|||| همون "این" خوبه

بگو لاته و سنگر رو حفظ کن. تلفظ انگلیسی‌ش هم حتی لَته نیست، بلکه لَتِی (یای ملفوظ) یا لاتی هست. جدای از اون، من بیست ساله قهوه می‌خورم و همۀ باریستاهای قدیمی می‌گفتن لاته. این تخم سگ‌های دهۀ 80 که تازه به عرصه رسیدن فکر می‌کنن همه‌چی رو این‌ها آوردن :))

لیمو شنبه 12 اسفند 1402 ساعت 11:32

هم قهوه نمیخورم هم شیر در نهایت لاته کنسله و از جایی که یه سر دارم و هزار سودا اهمیت نداره بقیه چی تلفظ میکنن. مطمئن هم هستم هیچکدوم معنی لغت و اینا براش مهم نیست ادایی بودنش کافیه.
+ جدیدا هر بار اینجا به روز میشه اسمش هم عوض میشه. قضیه چیه؟ D:

باشه. پدیده‌های اجتماعی برای من جالب‌ان و به‌نظرم ارزش پرداختن دارن.

Lily پنج‌شنبه 10 اسفند 1402 ساعت 21:37

در مورد لاته نمی‌دونستم. انواع نوشیدنیهای قهوه‌ای رو از هم تشخیص نمیدم.

فقط بدونی اسپرسو چیه کافیه، چون پایۀ اکثر قهوه‌ها همینه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد